Partnerzy serwisu:
Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
12-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski
fot. MS
Liberalizacja polskiego rynku przewozów pasażerskich po 2030 roku budzi sporo zainteresowanie Leo Express oraz Renfe, posiadającego większościowy udział w czeskim przewoźniku. Na razie Leo ma zgodę na pociągi komercyjne z Krakowa do Warszawy przez CMK.

Koleje Hiszpańskie (Renfe) i Leo Express są bardzo mocno zainteresowane polskim rynkiem przewozowym. Poinformował o tym Leonardo Hernandez z Renfe podczas polsko-hiszpańskiego forum biznesowego, które odbywa się w Warszawie.

– Jesteśmy bardzo zainteresowani Europą Środkowo-Wschodnią, zwłaszcza Polską. Już obecnie jesteśmy obecni poza Hiszpanią, np. w Arabii Saudyjskiej, czy przy projekcie Rail Baltica. Dwa lata temu zainwestowaliśmy w Leo Express, a więc spółkę zarejestrowaną w Czechach. Razem z Leo przyglądamy się temu, co dzieje się na polskim rynku przewozów pasażerskich, który coraz bardziej się otwiera i zmierza do liberalizacji, dlatego jest możliwość, że nasze pociągi pojadą w Polsce. Myślę, że jest to bardzo realne, bo naprawdę chcemy wchodzić na zagraniczne rynki kolejowe – przekazał zgromadzonym Hernandez. Nie podał jednak bardziej konkretnych wiadomości.

Przypomnijmy, że Koleje Hiszpańskie przejęły większościowy pakiet prywatnego przewoźnika w 2021 roku. Był to krok do zwiększenia ich obecności poza Hiszpanią. W kolejnych latach Renfe deklarowało dalszą chęć rozwoju przewoźnika pod marką i barwami Leo. Renfe partycypuje również we wspomnianym już projekcie magistrali Rail Baltica, gdzie pełni funkcje doradcze i konsultacyjne.

Leo Express otrzymał niedawno zgodę na uruchomienie połączeń w ramach otwartego dostępu na trasie z Warszawy do Krakowa w liczbie pięciu par pociągów dziennie. Na razie nie wiadomo jednak, czy połączenia te zostaną uruchomione w tym terminie.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Prawo i polityka

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Zobacz również:

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Prawo i polityka

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5